Att trycka in kunskap på kort tid

Detta är vad jag spenderat de senaste 2-3 timmarna med, att försöka trycka in kunskap i skallen inför fredagens tenta(förhoppningsvis årets sista). Läser som bekant kulturgeografi med inriktning mot turism och denna tenta handlar om turism och dess inverkan på miljö, samhällen(social/kulturell påverkan) och ekonomi: det är verkligen intressant, något av anledningen till att jag valde utbildningen i första hand. Men det förändrar ändå inte mitt beslut. Men det känns positivt att avsluta med något man i alla fall känner engagemang för.
Tyvärr har jag verkligen tappat all pluggrutin efter helgerna så jag sitter såklart i sista minuten å ska trycka in en massa fakta. Som tur är så är det mycket som jag kan redan, blir mest bara påmind om kunskap jag redan har när jag läser litteraturen(vilket inte brukar vara fallet hehe). Det är även en av de första böckerna där det kommer mer konkreta exempel och jag har hoppat över kapitel av definigering(haha hur stavas det egentligen?) av olika begrepp utan gett mej in på fakta direkt. Bra val, annars hade jag bara suttit och bankat huvudet i väggen vid det här laget. Men jag borde verkligen sova, det känns som om det blöder ut ögonen. Måste upp i tid imorgon. Katten ska till veterinären, igen. Tur att det bara är koll och inga nya skador. Stackarn.
Ne det får vara allt för ikväll, skönt att skriva av sig lite om ingenting bara.
G'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0