20-

Idag är det kallt, men det vär nästan värre igår. Vi har tappat vattnet i stugan igen. Fast vi kan få kallvatten från beredaren iaf. Har fyllt upp en hink och två bunkar och håller i skrivande stund på med att koka vatten på spisen så att jag kan diska bort all disk innan köket blir en sanitär oangelägenhet!
Låter drygt kan jag tro, men ja är lite smått jsuk i huvudet så jag trivs nästan i all kaos. Blir vi helt utan vatten kommer jag inte förtsätta med det.
Men det är lite häftigt att få använda muskler och hjärna för att ta sig framåt när man inte längre kan ta något för givet. Har fått blåsor på händerna efter att spenderat delar av kvällen igår med att tälja bort bark från vedträn för att kunna använda det som bränsle till en brasa, långt mycket effektivare än tidningspapper vill jag lova!
Tar lite tid dock.

Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Bella

Fan va händig du är Sandra. Om jag ens var hälften så händig som du!

2010-01-08 @ 00:16:22
URL: http://pascommelesautres.blogg.se/
Postat av: Bella

åhåhåhåhåhå! ja jag och irre funderar också på att dra till norge. ja ska hur som helst spara pengar nu så vi kan åka till australien!

2010-01-08 @ 14:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0