Guldkant på tillvaron

Det finns så små medel för att ordna en riktigt glimmrande guldkant på tillvaron. Man kan till exempel följa mitt exempel och handla mat till ett kylskåp som stått i princip tomt i flera dagar, så tomt att det enda som finns till frukost är knäckebröd med lite smör och vatten och kaffe till lunch och frysta grönsaker till middag. Jag är en matsnobb och klarar inte av att leva så särskilt länge så idag slog vi slag i saken och köpte mat som om vi aldrig sett det förr. Kan inte med ord förklara hur otroligt tacksam jag är för min lott här i livet där jag verkligen kan unna mig god mat även om det svider litegranna i plånkan, men jag kan göra det! Just nu sitter jag t ex och käkar en limpmacka med scans ugnsbakade leverpastej, den godaste pastej jag vet! Det är lyx för den är ju några kronor dyrare :).

Jag har även en förkärlek för att hitta nya ekologiska märken som lingonsylten vi köpte idag. Kommer ej ihåg namnet nu hehe men.
Jag har funderat mycket på det där med ekologiska varor och jag tycker inte det underligga är att människort inte köper det ekologiska lite dyrare alternativet utan det som är så konstigt är att alla stora kedjor har ett ekologiskt märke men sedan har som ett billigt märke som troligtvis suddar ut hela tjänsten man gjort miljön m.m med det ekologiska märket. Varför inte göra hela sortimentet ekologiskt i den mån det går, ge inga alternativ för fasiken! Det finns människor som aldrig kommer att bry sig om miljön så mycket att det får dem att lägga ut en extra krona på en vara så därför borde vi väl inte ge dem ett val hehe.

 Det är vad jag tycker i alla fall ut med det gamla och in med det ekologiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0