Länge leve det tryckta ordet!

Bloggar och webbtdningar i all ära, visst är det ett bra sätt att snabbt bli uppdaterad och få en snabb inblick i människors liv men det kan aldrig och jag menar ALDRIG gå upp emot en tryckt tidning mellan händerna. En tidning är så mycket mer njutning. Inget flimmer och inga blinkande reklamer. Ingen strålning ifrån skrämen utan allt är stilla och jag får ta det i min egen takt hur sakta som helst. Jag lusläser gärna tidningar som jag gillar mest, in i minsta notis ibland läser jag till och med reklamen. Till skillnad från allt det webbbaserade som jag endast orka skumme igenom.
Sedan har vi ju böcker gentemot ljudböcker eller att ev. läsa dem via nätet. Det är så mycket runt omkring bokläsningen som jag älskar. Att krypa ner i soffan eller sängen, sitta på ett café eller nere vid stranden i stugan. En bok är så enkel att ta med sig. Det är även en ljudbok i mp3 format men då har vi igen den där känslan att hålla den mellan händerna, att bläddra och försöka att hålla sig ifrån att bläddra till slutet för att det är så spännande. Dessutom är tidningar och böcker oftast så vackra att se på och de gör mig glada där de ligger överallt i min lägenhet.

Jag hoppas att pengarna jag betalar för att få läsa på papper går till att restaurera skogen. Tror ej det men ur miljösynpunkt är det ganska hugget som stucket vilket alternativ som är värst. Energin som går åt att trycka ordet eller den som går åt att hålla alla dessa miljontals nätverk igång. Jag vet inte jag men jag kommer aldrig sluta läsa det tryckta ordet så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0